زبان هنرمندانه اهالی مسجد، روایتگر "ستارگان مسجد" می شود
زبان هنرمندانه اهالي مسجد، روايتگر "ستارگان مسجد" مي شود
عهدواره بچه مسجدی ها با شهدا؛

زبان هنرمندانه اهالی مسجد، روایتگر "ستارگان مسجد" می شود

طرح ملي «ستارگان مسجد»؛ نخستين عهدواره شهداي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در خراسان شمالي با برگزاري نشست توجيهي، در محل کتابخانه کانون نبي اکرم (ص) مسجد النبي(ص) بجنورد، آغاز شد.
شناسه خبر : 64195 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  نشست توجیهی  اجرای "نخستین  عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد" با عنوان «ستارگان مسجد» به میزبانی و محوریت کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) بجنورد برگزار شد.

 

 

*«اصغر لنگری»، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست فرهنگی، که پس اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) انجام گرفت، زوایا و اهداف  طرح معنوی و شهدایی فوق را  تشریح کرد و گفت: بر اساس فراخوان منتشر شده، شناسایی و معرفی شهدای کانون های مساجد به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب (اعم از شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، شهدای امنیت، شهدای خدمت...)، ترویج آرمان شهادت در قالب های هنری، فرهنگی رسانه ای، تأکید بر فرایند خلق و انتشارآثار فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت و نیز تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه، به خصوص در میان هنرمندان و نسل جدید و همچنین تأکید بر نقش مساجد و کانون ها در افزایش بصیرت افزایی در نسل جوان از اهداف مهم این عهدواره به شمار می رود.

 

 

وی موضوع ها و محورهای عهدواره را  بر اساس فراخوان، معرفت افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا و ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت طلب، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا و نیز تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا  در کنار شناخت و انتشار خصوصیات منحصربه فرد شهدا در زندگی نام برد.

 

این کارشناس فرهنگی هنری، همچنین در توضیح بیشتر طرح ستارگان مسجد را شامل دو بخش فردی و کانونی نام برد  و اضافه کرد: در بخش عمومی و کانونی فعالیت هایی اعم از دیدار با خانواده معظم شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری یادواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مسجد، قرار دادن تمثال مبارک شهدای کانون در محافل قرآنی طرح مسجد پایگاه قرآن و اهدای ثواب تالوت به روح مطهر شهید، دعوت از خانواده شهدا به عنوان مهمان ویژه برنامه های کانونهای فرهنگیو نیز  غبار روبی قبور مطهر شهدای کانون انجام یگرد و در سامانه بچه های مسجد ثبت شود.

 

لنگری در ادامه توضیحات خود  بخش فردی را شامل ثبت آثار هنری به صورت انفرادی و گروهی در رشته های مختلف خوشنویسی، نقاشی، شعر و  ادبیات داستانی و محتواهای چند رسانه ای، آثار نمایشی و فیلم و پادکست، موشن گرافی، سرود، تیزر و کلیپ و پویانمایی  اعلام کرد.

 

وی همچنین در این نشست مهلت ارسال آثار را 15 آذرماه سال جاری اعلام و اضافه کرد: برگزیدگان دی ماه و طی مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر می شوند.

 

*«امیر محمدی» مدیر جوان کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) که به عنوان کانون محوری و معرفی و ثبت اقدامات ارزشمند شهدای این مسجد از جمله معرفی زندگینامه شهید «فیروز حمیدی زاده»، از شهدای مدافع حرم و اولین شهید مدافع حرم بسیج هنرمندان کشور در سامانه بچه های مسجد، هم اکنون میزبان اجرای عهدواره به شمار می رود،  نیز در این ادامه نشست از ارزش های مسجدی طرح فوق گفت و افزود: شهید حمیدی زاده، از شهدای مدافع حرم و جوانان فعال این مسجد بود که اقدامات شایسته ای را در قالب هنر و کارهای گروهی بنیانگذاری کرد که بدینوسیله می توانیم چهره روشن و گویاتری از شخصیت آن شهید والامقام به نوجوانان معرفی کنیم.

 

این نشست که حضور دو تن دیگر از کارشناسان حوزه های مختلف ستاد کانون مسجد استان را نیز به همراه داشت، با تبادل نظر و همفکری در خصوص شیوه های معرفی دیگر شهدای استان و مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی  و مسجدی،  پایان یافت.

 

پایان/